Påsklov!



Från och med idag går jag på ett elva dagar långt påsklov, efter två intensiva arbetsveckor känns det riktigt skönt att bara få ta det lugnt och hitta på vad man känner för. Vädret ser dessutom ut att bli kanonfint, så jag ska passa på att fixa och plantera i trädgården och vara ute mycket under den här tiden.



Ikväll ska jag åka och tävla lydnad med Mika, känner mig lite opeppad att ta mig kommunalt in till stan för att möta upp Rikard och sedan spendera hela kvällen på andra sidan stan, men det blir nog så att jag åker iallafall, annars kommer jag att ångra att jag inte gjorde det.

Vi var på klubben och tränade nästan hela kvällen igår, åt till och med middag där och det gick bra med både agility- och lydnadsträningen. Mika är lite feg på balanshindrena och vill gärna krama gungar när den är på väg ner, ser helroligt ut. På balansen har hon mycket mera fart att ge, men jag tror det kommer, hon är ganska vinglig och lite osäker, både när hon springer över den och kanske även på kontaktfältsbeteendet. Hursomhest är jag mycket nöjd. Saga gör också små framsteg i agilityträningen och visar upp många bra saker även om inlärningen inte går i samma turbofart som med Mika. Lova går som vanligt som tåget och Joker hejar på de andra genom att tokskälla.




Kommentarer
Postat av: Annika

Gud va lyxigt det lät med lov. Vill också...

2011-04-14 @ 13:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0