Plats på MH

När jag väl bestämt mig för att ta tag i att anmäla Mika till ett MH visade det sig vara nästan omöjligt att hitta ett datum som passade på en plats som inte låg alltför långt bort. Efter lite trixande och fixande kontaktade jag Ockelbo BK som arrangerade beskrivningar två vardagar i rad i maj. Egentligen så ligger det ju knappast särskilt nära eller på ett bra datum, men vad gör man? Vi fick en plats på torsdagen och den mycket vänliga klubben hörde till och med av sig och undrade om vi hade önskemål på att gå ut tidigt eller sent med tanke på vår långa resväg. Återigen slås jag av att det känns så mycket trevligare och gemytligare på klubbarna utanför Stockholmregionen.

Det ska bli spännande och roligt att se hur Mika reagerar, vi har varit på flera skotträningar på klubben och hon rör inte ens på öronen vid skotten, så det borde inte vara några problem. Hon kanske blir riktigt arg på "spökena" eller så kommer hon att bli rädd? Jag vet faktiskt inte riktigt. Oavsett vad det visar så vet jag att jag har en otroligt härlig och mysig hund som jag inte skulle byta ut för något i hela världen!

Kommentarer
Postat av: Ullis, Diesel, Maq o Tim

Grattis till senaste vinsten! Härligt med framgång :) Visst ska det bli kul med MH. Synd ert är så långt bort men jag hoppas att ni filmar? Timpan har varit på en skottträning nyligen o han visade även han noll reaktion vilket är himlans skönt. Tror han kommer bli lite skraj på sitt MH o inte låtsas se sakerna men man vet ju aldrig. O jag håller med om att de är kanonroliga hundar hur det än går o han är i vilket fall som helst världens goaste LillTimp <3 Ses vi i påsk tro?

2011-04-18 @ 21:30:25
Postat av: Ullis, Diesel, Maq o Tim

Grattis till senaste vinsten! Härligt med framgång :) Visst ska det bli kul med MH. Synd ert är så långt bort men jag hoppas att ni filmar? Timpan har varit på en skottträning nyligen o han visade även han noll reaktion vilket är himlans skönt. Tror han kommer bli lite skraj på sitt MH o inte låtsas se sakerna men man vet ju aldrig. O jag håller med om att de är kanonroliga hundar hur det än går o han är i vilket fall som helst världens goaste LillTimp <3 Ses vi i påsk tro?

2011-04-18 @ 21:30:51
Postat av: Gun & Co

Ockelbo blir superbra..Det är en så himla mysig klubb. En gång för länge sedan tävlade jag lydnad där. Min valpköpare och jag delade på 1:a platsen. Håller med dig. Det ÄR trevligare på landsbygden.

2011-04-19 @ 08:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0