Snabb morot- och broccoligratäng



Jag älskar broccoli och har nästan ätit mig trött på det. Idag kom jag på ett enkelt sätt att variera sig lite istället för att bara äta grönsakerna som de är till maten. Jag kokade broccoli och morotsbitar lite lätt, hällde dem sedan i en form och slog över en blandning av 2 ägg, 2 dl mjölk och lite kryddor, över det rev jag västerbottenost. Efter 20 minuter i ugnen hade jag en supergod gratäng, perfekt att äta till nästan vad som helst. Jag åt det istället för pasta som de övriga i familjen hade till falukorven. Nästa gång ska jag nog ha i typ skinka så har man en komplett måltid.


Kommentarer
Postat av: Birgitta, Ida & Hugo

Sån måste jag prova!!! Tack för tipset!

2011-04-04 @ 08:54:37
URL: http://birgittasblogg.spjutbo.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0