Pomp De Lux

Igårkväll var jag på klädparty hos en granne, det går ut på att man samlas ett gäng hemma hos någon, en säljare kommer dit och visar upp kläderna. Besökarna fikar, och umgås och hittar förhoppningsvis något som de gillar. Idén verkar mest etablerad inom barnkläder (och andra produkter som typ plastbunkar och ljus) men jag har aldrig varit på ett som säljer bara kläder för vuxna eller typ inredning.



Förra året hittade jag inget som jag trodde Celine skulle vilja sätta på sig, den här gången kändes det som att Pomp de lux hade utökat sortimentet, eller iallafall förbättrat det och jag hittade för mycket som jag skulle kunna köpa. Slutligen blev det två tunikor, en tröja, en kjol, strumpbyxor och en kofta. Färgerna de har är lite mer dova än vad Celines vanliga garderob är, det mesta hon har på sig skriker rosa, rött, grönt osv i knalliga färger med stora mönster eller tryck. Nu valde jag allt i en färg de kallade dusty purple, en lila nyans som drog åt brunt. Kändes som en fin färg i höst. Även om jag gillar starka och glada färger på barnkläder kan man bli lite trött på att hon alltid ser ut som en vandrande cirkus. Celine minglade in på slutet och fick se kläderna, hon provade en kjol och verkade nöjd trots att den varken hade tryck av Kitty eller var rosa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0