Hur gick det med målen för 2011?

Året är ju inte riktigt slut, än återstår några veckor och vi har en lydnadstävling kvar på annandag jul, sedan kan vi lägga 2011 bakom oss, men redan nu tänkte jag titta tillbaka på våra mål och se vad vi uppfyllt och vad som får flytta med till nästa års mål.

I December 2010 skrev jag;
Lydnad - Just nu tränar vi på momenten i klass 2 och jag hoppas på en start i mars, lite beroende på hur träningen går. Ett LP i tvåan har jag tänkt mig och ett förstapris i lydnadsklass 3 borde vi hinna få till tycker jag. Det långsiktiga målet är att Mika ska bli lydnadschampion, när vi är där beror till stor del på hur mycket tid vi lägger på de nedanstående målen.

Här står vi nu;
Lydnaden har vi lagt otroligt mycket tid på, det är den grenen vi har satsats mest på under året och som jag har haft störst motivation till. Det har givit utdelning, Mika fixade ett LP i tvåan, klass 3 startade vi bara en gång med ett förstapris som resultat innan vi gick direkt på eliten. Det började lite knackigt med tre tävlingar där vi nollade vittringen, sedan ordnade det upp sig, tre förstapris rullade in och championatet var vårt!

I December 2010 skrev jag;
Bruks - Ett område jag är helt ny på. Jag har anmält oss till en apellkurs i spår under våren och planerar en debut i maj-juni. Det är svårt att hitta tävlingar som inte krockar med andra aktiviteter, men har får jag helt enkelt prioritera för att få till det. Målet här är en uppflyttning till lägre klass i år, åtminstone.

Här står vi nu;
Vi fick ställa in spårkursen då flera tillfällen låg på helger och vi inte kunde vara med på något av dem. Jag hade tänkt att komma igång med träningen själv men det blev inte många tillfällen i spåret. Jag är fortfarande sugen på att komma igång och har tänkt mig en start till försommaren.

I December 2010 skrev jag;
Vallning - Får! Jag måste få tillgång till får att träna på regelbundet inom rimligt avstånd. Till hösten räknar jag kallt med att kunna gå ett VP och innan året är slut ska jag ha en godkänd vallhund. Punkt.

Här står vi nu;
Kanske största besvikelsen när jag ser tillbaka på året, jag ville så himla gärna gå ett VP under året och få Mika till godkänd vallhund, men framförallt träningsbristen har gjort det omöjligt. Vi har dock kursat flitigt under året och tänker inte ge oss. Nästa år fixar vi det!

I December 2010 skrev jag;
Agility - Mika blir 18 månader den första augusti, målen här är lite oklara. Jag säger såhär, vi siktar på att starta och komma ut på tävlingsbanorna under 2011. Resultatmål saknas just nu.

Här står vi nu;
Mika gjorde sin officiella debut i mitten av augusti och tog under september månad fem vinster med uppflyttning till hoppklass 2 och en pinne kvar i agilityklass 1. Hon har känts lite ojämn på agilityplan, alltid villig att springa, ibland hur lyhörd och fin som helst men emellanåt svår att styra och hålla kontakten med. Sedan ett tag tillbaka har vi en liten agilitypaus, jag kände att både Mika och jag behövde det, men vi har anmält oss till ridhusträning fråpn och med januari så snart testar vi nog att sätta igång igen.

I December 2010 skrev jag;
Övrigt - Mika ska HD-röntgas, mentalbeskrivas och vi ska ha ett fantastiskt roligt år ihop!

Här står vi nu;
Här kan vi konstatera att vi satt full pott. Mika har röntgats med grad A, hon har genomfört ett MH som jag är mycket stolt över och roligt på vägen, det har vi verkligen haft!

Nästa års mål kommer jag att skriva ner mer detaljerat och publicera här innan året är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0