Årsmöte, prisutdelning och träning



Klockan ett idag infann jag mig på klubben för årsmöte, sådana tillställningar brukar ju inte vara särskilt roliga och tydligen är jag inte ensam om att tycka det, 16 personer av klubbens drygt 400 medlemmar var där. I slutet av mötet delades priserna till årets hundar ut. Mika blev årets lydnadshund och Lova årets agilityhund på Bro-Håbo BK. Tidigare år har det varit olika typer av graverade pokaler, tallrikar och liknande saker, i år fick vi glasskålar från ett lokalt glasbruk. Först tyckte jag att det var lite tråkigt att de var så opersonliga, men nu i efterhand har jag ändrat mig, dessa får vi ju användning av, alla gamla pokaler står bara i ett skåp i källaren och samlar damm. Nog är det bättre att få saker som faktiskt kommer till nytta.



Efter att årsmötet var avslutat gick jag ut på planen och tränade med Mika medan jag väntade på min skjuts. Vilket härligt träningspass, hon laddar verkligen på när vi är på klubben! Jag körde igenom alla momenten utom platsliggning i klass 2 och allt utom rutan gick kanonbra, till och med inkallningen som annars brukar vara vår akilleshäl fungerade riktigt fint. Rutan hade hon (idag) fått för sig att stanna för tidigt i. Jag vet att hon kollar konerna och tycker att hon själv kan bestämma när hon är på rätt plats och ska stanna, jag föredrar att hon springer tills jag ber henne stanna, så där har vi lite meningsskiljaktigheter. Vanligtvis brukar hon vara väldigt träffsäker på rutan, så jag känner mig inte särskilt bekymrad, det är dessutom ett moment hon verkligen gillar. Hoppet imponerade hon stort på, vi har inte tränat på klubben på länge och alltså inte haft något lydnadshopp tillgängligt, men hon gör det absolut så bra att det tävlingsmässigt skulle räcka till riktigt högt betyg. Jag tränar just nu mycket med konerna som störning, hon älskar dem och vill gärna sikta lite mot dem i alla moment, så nu kör vi fritt följ runt koner, inkallning mellan dem, apportering brevid och fjärr mitt i rutan osv. Allt för att avdramatisera dem lite och det verkar snabbt ha gett resultat.


Kommentarer
Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Tyvärr är tävlingen om tavlogrammet inställd pga för få anmälda :(

2011-02-20 @ 16:55:41
URL: http://matildabacker.blogg.se/
Postat av: Fotograf Matilda Bäcker

Sv: Förstår det, jag är också besviken! Men det är det beskedet jag fått från sponsorn så det ligger lite utanför mina händer tyvärr :(

2011-02-20 @ 17:05:27
URL: http://matildabacker.blogg.se/
Postat av: Sandra

Okej, jag förstår. Nu har jag hört av mig till Pictureshop för att se vad de har att säga om saken. Känns inte så kul att göra reklam för ett företag man känner att man inte kan stå för.

2011-02-20 @ 17:12:22
URL: http://www.villemo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0