Hundhelg

Nu har jag gjort helg, min arbetsvecka avslutades klockan 17.00 och nu ligger ett par dagar med massor av hundträning framför mig. Redan nu ikväll tog jag ut Mika på gården och körde lite lydnad, snön som har kommit har packat sig på isen och underlaget var för första gången på flera veckor helt halkfritt. Det blev rutan, lite apportering, fjärr och den förbannade inkallningen. Allt gick hyfsat, men det känns att vi inte har underhållit lydnaden särskilt mycket senaste tiden. Imorgon har vi bokat ridhuset för en timmes kvällsträning, jag tänkte köra ungefär 50/50 lydnad och agility. På fredag ska jag fortsätta med lydnaden om marken fortsätter att hålla sig halkfri. Lördag och söndag kommer att vigas helt åt vallning, vi ska nämligen på kurs för Peter Nilsson igen. Efter förra kursen var jag ju helt lyrisk, så det ska bli spännande att se vart vi står nu och hur det känns efteråt. Jag har bestämt mig för att gå in med realistiska förväntningar, vi har trots allt inte sett ett enda får sedan vi gick kurs i december och då hade jag nog för höga förväntningar på mig själv och Mika när vi kom dit. Mika känns iallafall lydig (utanför fårhagen) och jag tycker jag har koll i alla situationer så det ska bli intressant att se om det håller även i vallningen. Det ska bli himla kul att träffa alla hundar och ägare igen, vi är samma gäng som förra gången, alltså tre hundar ur Mikas kull och fyra andra ur en jämngammal kull.

Nu ska jag hoppa upp och köra pass två på crosstrainern, måste komma i någon typ av form om jag ska hänga med Mika på agilitybanan i framtiden ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0