I simhallen



Idag har vi varit till simhallen. Celine var uppspelt och frågade ungefär 100 gånger om pappa skulle komma hem snart mellan klockan 14:00 och 16:00. Vi har ett helt okej badhus i kommunen där vi bor, det finns en stor motionsbassäng, en mindre för simskola och en del som rymmer två kanor och en barnpool. Alla poolerna håller så behaglig temperatur att man kan ligga i fera timmar, alla utom den stora bassängen. Jag bestämde mig för att passa på och ta ett par vändor i just den poolen, den kalla. Full av självförtroende gav jag mig ut i den strida strömmen av motionärer. Efter tre varv kändes det som att jag höll på att få nackspärr (vad gör jag för fel när jag simmar?) ytterligare några vändor senare kunde jag pricka av tredje kallsupen orsakad av svallvågorna som de simgalna gubbarna orsakade. Nu minns jag varför jag inte gillar att simma. 500 meter tog en dryg kvart och jag räknade varje vända, så roligt var det. Inte.

 

Desto roligare hade vi i barnpoolen och i kanorna. Celine var modig och åkte den gröna kanan helt själv flera gånger. Hon hoppade från kanten och härjade runt i vattnet. Celine är otrolig van och säker i vattnet och tycker det är riktigt roligt att bada. Hon gick på babysim när hon var liten, kanske är det därför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0