Kvällsträning i ridhuset

Igår kväll var vi och tränade i ridhuset, vi tvekade ett tag på grund av snöovädret, men gav oss iväg i sakta fart till slut. Alla hundarna var med och även Celine. Hon somnade redan i bilen på väg till ridskolan och vi bar in henne och la henne i vagnens gamla åkpåse på läktaren, där fortsatte hon och sov, trots att hundarna skällde som galna emellanåt. Agilitybarn är nog inte riktigt som andra barn ;)


Sovande barn i ridhus

Träningen gick bra, Mika är ambitiös och jag förundras hela tiden över hur snabbt hon kan växla, från noll till hundra och även från full fart till helt stillastående framför mina fötter på en millisekund om jag ber henne. Hon tappar aldrig huvudet och vänder nästan ut och in på sig själv för att göra rätt och samtidigt ha koll på mig. Saga gör framsteg hela tiden, hon är ganska klistrig och vill gärna hänga sig fast i armen om hon får chansen, fart och glädje i sporten har hon redan, så det blir nog kanon med tiden. Lova gjorde några kombinationer och skötte sig som vanligt fint, även om hon fick springa med en lite halt husse.


Kommentarer
Postat av: Britt

Det ser ju kanon ut!!

2011-02-11 @ 14:31:16
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0