Ridhusträning


Mika håller koll över sargkanten.

Ikväll har vi haft ridhusträning igen, kombinationer stod på schemat och vid tre olika stationer tränade vi. Mika går från klarhet till klarhet och känns så fin att jobba med. Hon fullkomligt älskar agility och kan knappt slita blicken, men känns ändå inte hysterisk eller stressad. Bara väldigt intresserad! Vi kör såklart ganska enkla saker och mycket basic, men såhär långt känns det mesta så enkelt med henne. Underbara hund!

De andra tre var också med, Joker minglade bara, Lova tränade massor och Saga fick också sitt. Alla klarade sina uppgifter med bravur.

Vi kände oss till och med så nöjda att vi avslutade lite tidigare än vad vår träningstid var. Hann även med några lydnadsövningar och en gemensam platsliggning. Jag behöver börja gömma mig på platsliggningen, har inte testat det ännu, men Mika känns så stabil och säker att jag har svårt att tro att min frånvaro skulle ändra på den saken. På torsdag har vi bokat ny ridhustid, så då blir det träning igen och då tänkte jag lägga det mesta av tiden på just lydnaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0