Seg söndagkväll

Direkt efter Bamsegympan gav jag och Katta oss ut på en promenad med hundarna, över en timme var vi ute och väl hemma kände jag mig lite frusen och seg. Kokade en soppa som värmde gott och tog det lugnt. Funderade lite löst på om jag skulle strunta i ridhusträningen, men ville så gärna åka och träna att jag stack iväg iallafall. Kände redan på vägen dit att det kanske inte var det smartaste beslutet jag tagit. Hade fruktansvärt ont i ryggen, så ont att jag mådde illa emellanåt och kände mig frusen och klen. Fick en värktablett och blev lite bättre, men kunde inte alls köra för fullt. Mika var som vanligt jätteduktig, störst framsteg har vi gjort på balansen. För två veckor sedan körde jag hela balansbommen för första gången och då tyckte hon att det var lite läskigt att springa fort över, det märks inte alls nu. Hon far över och sätter det ena fina kontaktfältet efter det andra. Vår träning på plankan hemma i soffan har verkligen gett resultat! Jag började med gunga på "allvar" idag och hon är lite försiktig, springer ut och nästan klänger sig fast runt ändan på gungbrädan. Det känns inte som att hon är direkt rädd, mer osäker på hur det ska utföras och som vanligt hittar hon på egna kreativa lösningar.

Nu ska jag krypa ner i sängen med Celine och titta på Solsidan, kanske en kopp te gör mig sällskap också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0