Mot fjällen

Imorgon åker vi till Idre fjäll och blir borta i en vecka. Hela kvällen (sånär som på en liiiten shoppingtur i Barkarby) har vi ägnat åt att packa. Jag har sorterat, vikt, plockat i, ändrat mig och tagit ur, skrivit listor, bytt, lagt i lite till och nu tror jag att vi inte har glömt alltför mycket. Känslan av att man inte riktigt har fått med allt är så jobbig, men det viktigaste är med iallafall. Ett år glömde Rikard faktiskt alla skidkläder hemma, så det misstaget gör vi inte om igen. Det kommer att bli trångt i bilen med alla väskorna trots att vi har takbox, som tur var har Rikard köpt en ny, större bil som han hämtade igår, så det ska nog gå bra. Alla hundarna utom Joker följer med, han mår inte så bra av kylan och orkar inte hänga med ute, så han får lite semester från ungdomarna. Celine ska förstås också med plus fem till ur släkten, så vi har både barnvakt och hundvakt fixad på plats.


Alla tjocka vinterkläder sög vi ihop i "plastpåsar" med dammsugaren, så det blev bara platta paket av dem.

Kommentarer
Postat av: Britt

Ha det så skönt i fjällen. Jag vill ha en film på Mika när hon lärt sig åka snowboard :-)

2011-01-21 @ 23:45:41
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol
Postat av: Annika

Snacka om rutinerad packare!!! Du har en egen division ;-)

2011-01-25 @ 20:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0