Bärplockning

Efter två tävlingsdagar i Ulricehamn åkte vi igårkväll hemåt, på vägen stannade vi och sov över i husbilen vid sommarstugan i Nyköping. Dels så var det skönt att slippa köra hela vägen eftersom det blev ganska sent, men framförallt ville jag titta om hallonen hade mognat. Rikard hatar att plocka bär, men jag tycker det är ganska kul,  man står där i sin ensamhet och det enda som hörs är myggornas surr. Dessutom är det ju himla gott med bär och det är nog Rikard beredd att hålla med om, för äter dem gör han gärna.



Jag ställde klockan på 08:00 och när jag vaknade imorse smattrade regnet mot husbilstaket. Inte optimalt för bärplockning precis, men har jag bestämt mig så har jag. Celine som tidgare varit väldigt peppad på att plocka med mig backade ur och tog långfrukost framför TV:n istället.



Runt fem liter hallon, två liter blåbär, lite vinbär, en riktigt ond nacke och en himla massa myggbett fick jag med mig hem, bärplockarlivet är då ingen dans på rosor precis.

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0