Vallat igen!

Idag har vi vallat igen. Wow! Andra gången den här veckan! Jag har fått kontakt med en person som har får här i vår kommun som jag ska få möjlighet att valla på och idag var vi där för första gången. Det känns kanon att kunna valla lite oftare nu när de finns så nära. Idag kände vi mest på fåren, tränade lite flanker och jag försökte mig på fösningen som just nu känns svårast. Mika vill så gärna gå upp och runda så hon tenderar hela tiden att glida lite istället för att gå rakt på. Fåren hade dessutom rejält drag mot hörnan där grinden var vilket inte gjorde det lättare. Överlag är jag nöjd, vi stod på helt egna ben och klarade oss ganska bra tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Ullis, Diesel, Maq o Tim

Härligt med får i närheten :)

2011-06-17 @ 21:54:13
Postat av: Britt

Vad bra att du fått vallningsmöjligheter på nära håll!

2011-06-17 @ 22:02:27
URL: http://brittp123.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0