Ingen spårkurs

Jag hade som jag skrivit tidigare anmält mig till en apellkurs i spår nu i vår. Kursen skulle vara på åtta tillfällen förlagd till tisdagar, så uppfattade jag det iallafall. Nu när kallelsen kom visade det sig att lydnaden skulle köras på tisdagar medan spåret skulle gå på lördagar och då spricker min plan direkt. Jag är uppbokad i princip varenda helg de närmaste månaderna och gå en apellkurs där jag missar all spårträning känns rätt värdelöst. Nu har jag avsagt mig min plats på kursen och hoppas kunna komma igång och spåra lite själv när snön smälter bort. Hur det blir med tävlandet i bruks får jag se, det är så mycket jag vill, men hinner inte med allt. Jag tror nog att det är bättre att jag fokuserar ordentligt på lite färre grenar just nu, lydnaden kommer först, sedan agilityträningen som det förvisso inte känns som att det är någon panik med och så var det ju freestyle. Jag är väldigt sugen på att komma igång med vallningen igen, men utan får blir det inte mycket gjort där. Hoppas att allt blir lättare till våren och sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0