En eftermiddag hos veterinären

Vi har haft en jobbig och omtumlande dag. Allt började bra, jag fick sovmorgon till tio då Celine inte var hemma. Duschade och satte igång att förbereda middagen som jag skulle ta med mig till landet ikväll. Med lite tid över bestämde jag mig för att baka bröd också. Sagt och gjort, svängde ihop deg till källarfranskor, jäste, bakade ut och ställde två plåtar med bullar på köksbänken för jäsning igen under bakduk. Gick upp och satte mig framför datorn en stund och när jag kom ner låg bakduken på golvet och bakplåtspappret hängde på kanten på bänken. Mika såg skamsen ut och jag upptäckte snabbt att en, kanske två bullar saknades. Efter en snabb sökning på datorn insåg jag att det bara var att åka till veterinären. Deg som jäser i magen bildar tydligen typ alkohol och hunden kan drabbad av etanolförgiftning. Vi åkte till Väsby veterinär och Mika fick kräkmedel, degen kom upp, men eftersom vi inte visste hur mycket hon ätit och inte heller hur mycket kroppen hunnit ta upp så fick hon stanna några timmar på dropp under observation. Nu är vi allihopa på väg till landet iallafall och Mika verkar helt normal tack och lov!

Kommentarer
Postat av: Helene

Men oj! Tur att det verkar gått bra i alla fall!

2011-05-27 @ 23:54:56
URL: http://Helene.pudelbus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0