Helgen i korthet

Nu i helgen har vi haft agilitytävlingar på hemmaklubben Bro-Håbo. Sex stycken klass 1 uppdelat på två dagar. Thea har gjort sin officiella dubut i agilitysammanhang och sammanfattningsvis kan jag väl säga att Thea över lag har gått bra, i vissa klasser till och med bättre än vad jag egentligen trodde hon var, men samtidigt precis som alltid är hon ojämn, osäker och opålitlig. Igår fick hon i andra klassen för sig att hon inte kunde tunneln och vände i den fyra gånger innan Rikard fick rycka in och lyfta släpet, inte i någon av de andra klasserna var den ett problem. Idag i sista loppet blev hon helt plötsligt livrädd för gungan och vände på den, hoppade av och vägrade nästan sedan att gå upp på den, efter lite lockande och övertalning tog hon den, senare i samma bana sprang hon brevid balansen. Dagen innan hade hon med glädje gjort alla balanshinder utan problem. Emellanåt är hon riktigt snabb i benen för att i nästa sekund vara totalt ointresserad av vad vi sysslar med. Jag blir inte klok på den hunden...

Jag lägger upp några filmer, orkar inte skriva så utförligt, men ni ser ju säkert själva.


Agilityklass 1 A Lördag, Första officiella loppet, Thea överaskar mig och går bättre än jag trodde. På träning tror jag att hon tagit båda tunnlarna som hon i detta lopp missar ingången på, men hon är osäkrare på tävling och jag måste hjälpa henne mycket mer på hinder. Jag känner mig glad och nöjd med att hon ändå är så positiv i tävlingsmiljön.


Hoppklass 1 A Söndag
, Lugnt och ganska stabilt tills jag ger mig på ett bakombyte på näst sista hindret, vi har inte gjort det många gånger och hon undrar nog var jag tar vägen. Disk, men jag känner mig nöjd ändå.

 


Hoppklass 1 B Söndag, Rikard är sugen på att köra Thea och det är en springig bana som säkert passar honom.  Thea suger inte särskilt mycket på hinder och Rikard måste hjälpa henne mer än han trodde på banvandringen och ingen av de två framförbyten han planerat att göra mot slutet blir av, det blir strul på näst sista hindret och en vägran. Duktig Thea.




Agilityklass 1 Söndag, Sista klassen på helgens tävlingar, Thea är lite trött och ingenting fungerar, hon vill inte göra gungan och jämför farten på balansen från agilityklassen dagen innan. Hon känns seg och omotiverad hela loppet.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Hon ser ju jättefin ut, lill-Thea! Klart det kan bli fel i bland, hon är ju nybörjare;-)Blir kanoners när det är klart! Ses på torsdag.

2009-05-17 @ 21:03:36
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Jenka1
Postat av: Anonym

Hej!

Oj, vad ni springer! :-) Kul att se film!

Vi ses!

Kram Helene

2009-05-18 @ 21:51:55
URL: http://alicegreta.pudelbus.com
Postat av: Annika Mojanis

Stort grattis till pinnen! Va? 2a tävlingen och redan pinne. Vad har du att klaga på?!

2009-05-22 @ 23:02:31
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0