Moped dag två

Idag var andra och sista dagen på mopedkuren, vädret var härligt ända tills vi tvingades att ta på oss tjock, äckligt varm skyddsutrustning, då hade jag nästan föredragit regn, eller iallafall moln. Hela förmiddagen bestod av körning, vi skulle nu visa upp våra kunskaper genom en snitslad bana av koner med undanmanöver, slalom, passager och mätning av hårda inbromsningar. Det gick riktigt fint och vi fick ta lunch redan halv tolv. På eftermiddagen var det teori, läraren blev tvungen att sticka iväg så det blev självstudier med hjälp av ett frågeprogram på datorn. I tre timmar satt jag och besvarade säkert hundra test med vardera 35 frågor. Kände mig väl förberedd och lagom kaxig till skrivningen som skulle ske i slutet av dagen. Tyvärr visade det sig att frågorna på det riktiga provet inte alls var av samma typ som de i programmnet på datorn, utan egna ihopsnickrade frågor av en gubbe på trafikskolan, bilderna de tagit själva var otydliga, frågorna förvirrande och svaren luddiga. Både Katta och jag misstänkte av vi inte klarat provet och mycket riktigt ringde läraren upp oss nu under kvällen och berättade att ingen av de sju eleverna klarat skrivningen. Lyckad trafikskola?! Som inte får en enda elev godkänd för ett förarbevis för moped?! Så usla var vi faktiskt inte, sista slutprovet på datorn bestående av 69 frågor hade jag alla rätt på. Hursomhelst förklarade läraren att man får skriva om "hur många gånger som helst" och vi tänker försöka nästa gång jag är ledig, alltså på torsdag. Problemet är att jag inte vet vad jag ska plugga mer på då jag aldrig fick reda på vad jag inte klarade och vad som var rätt...

Lova idag då, jo hon samlade på sig fem fel i alla tre klasserna hon ställde upp i. Trist.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad überkorkat!!! :-O

2009-05-25 @ 06:49:40
URL: http://pudelbus.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0