Summering

Torsdag
Morgonen började med att jag gick upp tidigt för att ringa vårcentralen, på tisdagskvällen fick jag en konstig knöl på höger underarm som ömmade, under onsdagen växte den sig större och gjorde ännu ondare och jag bestämde mig efter lite påtryckning att kolla vad det var. Fick tid hos läkaren klockan elva. Han konstaterade att det troligtvis rörde sig om någon allergisk reaktion och skrev ut allerimedicin som jag struntade i att hämta ut, knölen började på kvällen att lägga sig och sakta försvinna. Efter det meningslösa besöket hos doktorn styrde jag barnvagnen mot Helena och Stella och vi gick till nyöppnade Parsley. Vi kikade i butiken och käkade lunch där. På eftermiddagen städade Celine och jag källaren och lekte med hennes bilbana.

Fredag
Vädret växlade ordentligt mellan värmande sol och iskalla vindar. Tog en sväng med hundarna i skogen och mötte sedan upp Rikard i Barkarby, köpte lite kläder och ett par nya gummistövlar. På Jula handlade Rikard och jag bra-att-ha-saker till huset som olja till altanen, ny trädgårsslang och fina köksknivar. Lagerhyllan och lådan till stolsdynorna som vi också behövde fick inte plats i bilen så det fick vänta. På kvällen packade vi ihop alla tävlingssakerna och stack till sommastugan i Nyköping. När vi kom fram stod maten på bordet, lyx! Tävlingsplatsen låg bara typ 10 minuter ifrån stugan så det var helt perfekt, dessutom hade vi uppdukad frukost både lördag och söndag av snälla farmor. Även passning av Celine hela helgen ingick :-)

Lördag
Strax före sju ringde klockan. Fyra klasser skulle Lova köra under dagen. Först var hoppklass och hon gjorde ett kanonlopp, tiden hade räckt till andra plats om hon inte rivit oxern.. Lova har alltid haft lite problem med oxrar, jag tror inte hon uppfattar den bakre pinnen alla gånger utan ser bara den främre. I den andra hoppklassen kom hon runt felritt och slutade tvåa. Agilityklasserna ville inte riktigt fungera, ena blev det slalomfel i andra problem med kontaktfälten. Jag körde Thea lite på framhoppningen och hon kändes ganska fin, inte som på hemmaklubb, men betydligt bättre än i Söderköping. På kvällen grillade vi ute, kallt men ändå mysigt.

Söndag
Uppstigning samma tid och agilityklassen var först ut. Efter lördagens strul med kontaktfälten bestämde sig Rikard för att göra dem ordentligt och Lova fick göra om både A-hindret och balansen. I hoppklassen gjorde hon ett bra lopp och kom återigen tvåa. Vi var klara redan runt tolv och åkte tillbaka till sommarstugan och käkade lunch. Packade sedan ihop och åkte hemåt. Nu på kvällen har altanbygget fortsatt och vi har precis ätit pizza. Snart blir det nog att krypa ner i sängen oh kolla på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0