Dagisfoton




Redan för över en månad sedan kom Celines dagisfoton (ja, jag veeet att det heter förskola, men av gammal vana använder jag oftast dagis) och en del av dem har vi gett bort till släktingar, men det största fotot och gruppbilden sparade vi och igår köpte jag äntligen en ram för att sätta upp fotot i Celines rum. Hon tycker det är jättekul att stå och titta på alla kompisarna och rabbla upp vad de heter. Sött!




Den här veckan har jag jobbat över 50 timmar och då känns det så bra att veta att Celine trivs bra på sin förskola, först var jag ganska skeptisk till den stora ålderskillnaden i barngruppen, det är 21 barn i ålder 2,5 år till 5 år, Celine är alltså bland de yngsta. Det har dock visat sig fungera jättebra och nu är jag istället glad att hon inte hamnade i småbarnsgruppen som mest består av barn mellan 1-2 år. De kan hitta på mer saker och Celine har mycket större utbyte av de äldre barnen än vad jag hade räknat med. Den här veckan har de varit på tomtejakt i skogen, bakat pepparkakor och tittat på något julspel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0