Kursanmälan, mera tävlingar och lite vallning

Trött som tusan släpade jag mig upp 05.30 imorse (det var ju nästan sovmorgon om man jämför med helgen) och åkte till jobbet. Det har varit en jättekul helg och oavsett hur trött jag var så känns det så värt det, dessutom missade jag julbordet med jobbet igår, men vad är det mot att få tävla med Mika? Jag har sett fram emot det här så himla länge, redan när vi köpte Lova för snart åtta år sedan hade jag siktet inställt på att få tävla lydnad igen, men det har inte fungerat så bra med henne. Äntligen blev det av och bra gick det, vad mer kan man önska.

Nu har jag anmält till ytterligare en lydnadstävling, Tierp den 2 januari, mest som en backup. Först ska vi förhoppningsvis starta i Östhammar i slutet av december, fixar vi förstapris då så struntar jag i Tierp, annars har jag det som en andra chans. Jag vill ha LP men inte lägga fler platsliggningar i klass 1 än nödvändigt. Kollade tävlingskalendern och jag tror inte det var några fler datum som vi kunde i januari, dels ska vi till Göteborg och My dog och sedan en vecka till fjällen.

Jag anmälde mig till en kurs i spår häromdagen också, åtta tillfällen under våren på hemmaklubben. Kanske är vi redo att tävla en apellklass efter kursens slut, i början av sommaren då?

Först på agendan står vallningskurs till helgen. Då ska vi åka till Lekeberga gård och gå kurs hela helgen för Karin Söderberg. Det ska bli så himla roligt och jag hoppas verkligen inte att vi behöver ställa in på grund av för kallt väder.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, det var en grymt rolig helg och lärorik på många sätt!! Ni är ett grymt par och det skall bli skoj att följa er ;))! Tror faktiskt att jag hakar på till Tierp så du får inte banga nu ;))... Hörs av i veckan!! Stor Kram

2010-12-06 @ 22:14:02
Postat av: Anonym

2010-12-06 @ 22:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0