Hemma igen och ridhusträning

Strax efter tre i eftermiddags kom vi hem. Som vanligt körde vi uppackningsracet och stökade undan nästan allt på mindre än en timme. Sedan var det bara att klä sig varmt, packa hundar och träningssaker och åka till ridhuset i Väsby. Vi har glidit in på Väsby BK's träning på söndagar några gånger nu och det är riktigt trevligt, trots sjuttongradig kyla som vi hade idag. Lova var duktig som vanligt. Jag tittade bara på och snackade lite med folk. Träffade Annas Flicka, tillika Kims syster och det kändes inget speciellt. Hade kanske väntat mig att det skulle vara jobbigt eller så, men det gick bra. Hon är fin, lik Kim men ändå så olik, när jag klappade och bar henne fick jag aldrig känslan av att det lika gärna kunde ha varit min Kim och det var skönt. Efter nästan två timmar i kylan åkte vi hemåt, nerkylda och hungriga, det blev kebab på vägen. Nu, en varm dusch senare börjar jag känna mig som en människa igen. Snart tid att sova, imorgon ringer klockan tidigt och det är dags för jobb igen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Så skönt med en så hälsosam distans till det hela. :-)

2010-02-01 @ 10:43:38
URL: http://www.pudelbus.com
Postat av: Mikaela

Thea då? Hur går det med Thea?

Skönt att det gick bra att träffa Flicka. Starkt av dig att känna som du gjorde. Bra :)

2010-02-01 @ 19:16:39
URL: http://www.elegantdogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0