Shaping och nu ska julen ut

Vi tog en lång sovmorgon igen, nästa vecka börjar vardagen med jobb, hur ska jag komma upp på morgonen är frågan?! Rikard har åkt iväg för att fixa något med bilen, med sig tog han de andra hundarna för att Kim skulle få vara lite utan dem. Det var ett misstag vi gjorde med Thea, hon fick i princip ingen tid alls själv och blev också mycket beroende av deras ständiga närvaro.
Vi har ägnat oss åt lite shaping på förmiddagen, jag tog ett lock och la ut på golvet, satte mig framför henne med klicker och godis och väntade. Förstärkte allt intresse för locket med klickern så att hon kommer in i det rätta "tänket".
Kim måste ha fått en smäll eller sträckt sig igår, för hon haltade lite på ena frambenet på eftermiddagen och även nu på morgonen ser jag att hon markerar, så vi ägnar oss åt stillsamma aktiviteter, hur lätt det nu är med en valp.

Nu ska vi städa bort det sista av julen, har god lust att sätta upp våriga gardiner, men det känns lite väl tidigt när det är svinkallt ute och snön ligger jock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0