Roliga missförstånd

Jag är med på en mailinglista för sheltieägare i Norden. På grund av att vi pratar olika språk blir det ibland missförstånd, ett riktigt kul uppstod idag och började med det här mailet: Hei! Er det noen som kjenner til gjeting med sheltie? noen som har prøvd selv, eller kjenner noen som har prøvd? Noen som vet noen om hvordan sheltien gjeter? Mvh ******** Svaren lät inte vänta på sig och en svensk skickade omgående det här mailet: Hejsan! Jag har haft en hund som blev biten av en geting honom fick jag ge cortison, det är något jag alltid har hemma. Mvh ********** Haha, så fel det kan bli! Gjeting är alltså vallning på norska om någon undrade.

Kommentarer
Postat av: Ullis, Diesel, Maq o Tim

Ibland kan det verkligen bli skoj med missar i kommunikationen :) Klart du ska våga dig ut o spåra. När det är så här varma dagar tror jag ormen kryper ner i backen för att inte torrkoka. Ha det gott!

2010-07-13 @ 11:21:56
URL: http://www.dengrymmes.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0