Lerig och blöt träning


Mörkt, kallt och lerigt.

På väg hem från jobbet idag började det regna. Det var nog en av få gånger jag verkligen blivit glad över det, vi hade nämligen bestämt oss för att åka till klubben idag och det är just i regn på leriga planer vi behöver träna allra mest. Det var kolsvart och alldeles tomt när vi kom fram till klubben, efter en stund dök två ekipage till upp, men de åkte därifrån ganska omgående. Jag körde platsliggning, linförighet, läggande under gång och rutan. Mest fokus la jag på att hon skulle sätta ner ändan ordentligt oavsett underlaget och att hon inte slarvade eller blev långsam i läggandena. Jag tycker det gick riktigt bra, kanske inte den bästa träningen vi haft totalt sett, men med tanke på vädret så var det riktigt lyckat. Förutom att jag halkade i leran två gånger. De andra två som var där och tränade hjälpte mig med att träna tandvisningen en gång var. Mika har en tendens att inte kunna sitta stilla när det kommer folk emot oss, hon har slutat hoppa, men ålar sig och försöker på alla sätt ta sig framåt lite. Det kändes ändå okej idag, jag kommer nog inte att lägga ner min själ i just tandvisningsmomentet, för problemet är faktiskt bara att hon är lite översocial, att kolla på tänderna är inga problem alls. Tillgängligheten är det med andra ord inget fel på. Jag vågar knappt nämna det här, men nu har jag bestämt ett datum för tävlingsdebuten, ska bara anmäla också.


Kommentarer
Postat av: Britt

Just det, nu blev ju det datumet ledigt. Säg till när du anmält :-)Kram

2010-10-27 @ 22:05:13
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0