Tisdag

Roligare än rubriken blev känns faktiskt inte denna dag. Egentligen inte särskilt dålig heller när jag tänker efter, bara en vanlig tisdag liksom.

Igår hade vi avslutning på nybörjarkursen i agility som jag har haft. Nio glada deltagare som alla utvecklats mycket och det är nog första gången jag håller en kurs där alla deltagarna kommer alla gånger. Imponerande, särskilt på en höstkurs när deltagarantalet brukar sjunka drastiskt vid regn och/eller kyla.

Nu ikväll när vi gick en promenad tränade jag på att Mika ska gå ordentligt, som det är nu växlar hon mellan att tokdra om hon är kopplad och röja järnet om hon är lös. Nu fick hon gå nära (=lös men inom ett koppels avstånd) och det fungerade förvånansvärt bra direkt. Märkligt att det knappast har gett något resultat alls när jag försökt få henne att sluta dra i kopplet men när jag ville hålla henne på samma avstånd utan gick det förhållandevis enkelt.

Nu ska jag tillsammans med Celine plocka fram kläder inför morgondagen, det vankas dagisfotografering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0