Vallning hos Britt

På eftermiddagen idag har vi varit hos Britt och vallat, Ullis och Tim var också där. Britt tog in ett gäng med får i 25:an. Vi har inte varit och vallat något sedan kursen för tre veckor sedan så jag trodde att Mika skulle vara laddad och övertänd. Hon visade sig vara rätt lugn, men fåren var dumma i huvudet lite springiga och jag höll vid två tillfällen på att ramla omkull för att de var på mig hela tiden, minst fem gånger blev jag rejält trampad på fötterna. Jag borde ha köpt stövlar med stålhättor. Jag som redan lider av en viss fårskräck tyckte att det var rätt jobbigt och tappade mycket fokus för att jag hela tiden var tvungen att se till att inte bli omkullsprungen av ett får. Mika skötte sig bra tycker jag, hon var aldrig dum eller rusade in. Skönt att kunna skylla på något annat än bara sina egna eller hundens bristande kunskaper ;) Det jag fortfarande behöver träna på är att lägga mer tryck på henne. Vi avslutade med tre får i fållan och där gick Mika hur bra som helst, mest lugnt och hela tiden kontrollerat.




Ullis fotade lite i hagen.


Kommentarer
Postat av: Åhza

Fin hon ser ut! Ni får gärna komma och träna, hör av dig bara!

2010-10-31 @ 22:56:55
URL: http://ahzaleoni.wordpress.com
Postat av: Britt

Jag tyckte att ni skötte er jättebra båda två. Det är inte lätt med grön hund och springiga får, särskilt om man inte är så van själv.

2010-10-31 @ 23:19:49
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol
Postat av: Ullis, Diesel, Maq o Tim

Tyckte ni skötte er jättebra båda två och tror att ni med tiden kommer ha superkul i hagen och lära er massor av varandra :)

2010-11-02 @ 16:58:33
URL: http://www.dengrymmes.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0