Höstskörd

Jag vet inte om jag planterade alldelles för sent eller om det helt enkelt inte går att odla broccoli och physalis om man inte har växthus eller bor i skåne. Jag kikar till mina plantor var och varannan dag och det går långsamt, antagligen för att det är för kallt och snart fryser de säkert ihjäl. På physalisplantan finns det hur många korgar som helst och den blommar än, men bären i är ungefär hälften av färdig storlek. Vad ska jag göra? Ta in dem? Se på när de sakta dör?



   


(Uppdat. En snabb sökning på google gav mig svaret att det är bäst att förså broccoli inomhus redan i februari och att physalis trivs bäst i växthus, där ser man. Bara att göra om och göra rätt nästa år då)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0