Måndag, tisdag, onsdag...

...kom gick och passerade. Utan att jag märkte det nästan. Jag har jobbat de tre dagarna som vanligt och nu ligger fyra lediga dagar framför mig. Även om jag älskar mitt jobb så känns det så skönt att kunna sova ut på morgonen och göra vad jag känner för under dagen. Vardagarna med jobb rullar annars på i ett så snabbt tempo, hem, äta middag, ut med hundarna, lägga Celine, kolla på TV:n och sova. På måndagar har jag dessutom agilitykursen just nu.

Har klämt in ett lydnadspass med Mika varje kväll iallafall och det går nästan alltid bra med min lilla pärla, hon är så duktig! Funderar på hur det blir med debuten, jag vet ju att hon får tävla redan i december, frågan är om vi är klara då och om vi hittar någon tävling med lämplig plats, hon har ju inte tränat i ett ridhus någon gång, inte heller i någon typ av hall. Kanske är det dumt att debutera på en så annorlunda plats? Väntar vi så har jag ingen aning om hur tävlingskalendern för nästa år ser ut, kan man hitta den för lydnadstävlingar på nätet någonstans? Kör några klubbar tävlingar utomhus på vintern? Tänk om det blir en lika galen vinter som förra året med en meter snö? Lika bra att vänta till april-maj? Samtidigt suger det i tävlingstarmen, jag har lättare att motivera mig att träna om jag har ett tydligt mål, som en specifik tävling, då känns maj långt borta.


Kommentarer
Postat av: Åsa o Lovis

Linköping brukar ha tävlingar under vintern, utomhus. Fast i vintras fick de ställa in :) Lydnadstävlingar finns ju jämt, oftast behöver man inte åka mer än möjligtvis till grannklubben. Vardagkvällar är inte ovanligt, iaf inte hos oss.

2010-09-22 @ 21:27:05
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Theresé

http://sbk.nu/templates/CompetitionContainer____770.aspx här hittar du tävlingar =)



SBKs hemsida.



Kul att det går så bra för er. Ni är duktiga =)

2010-09-22 @ 22:43:23
URL: http://www.stis.se
Postat av: Theresé

fast såg att tydligen ligger inte nästa års tävlingar ute. Men Tierp inte jätte långt att resa. Brukar ha en i början på januari utomhus.

2010-09-22 @ 22:45:32
URL: http://www.stis.se
Postat av: Malin, Arwen, Eo

Österåkers har en trevlig tävling i december som heter Lucia Cup. Den går utomhus och är mysig och speciell. Jag och Arwen debuterade i lydnad på den tävlingen (även om hon var liiiiiite äldre då än Mika kommer att vara ;-)

Förstår ditt tävlingssug, jag är likadan. När jag är anmäld till tävling, då tränar jag som mest!

2010-09-22 @ 22:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0