Lydnadsdag


På grund av det dåliga vädret stod vi ganska mycket under tak.

Idag har vi haft instruktörsträff på klubben, vi bjöds på god lunch och träningshjälp av Mona Karlsson. Jag har inte tränat någon lydnad alls sedan vi tävlade senast i början av juli, del så var det lite som ett antiklimax, jag hade tränat lydnad så intensivt under en period att luften nästan gick ur mig när tävlingen var över och vi fixat förstapriset. Dels har annan träning, framförallt agilityn tagit mycket tid det senaste så lydnaden har lite glömts bort. Nu fick vi lite av en nytändning och efter några ringrostiga repetitioner satt det mesta bra. Jag bad om träningshjälp för att lära in apporetering med dirigering och hade snöat in mig på hur jag skulle lära in höger och vänster och hur jag skulle hantera det kontra samma kommandon i vallningen. Mona sa direkt att hon inte ens använde de kommandona vid apporteringen utan bara tandtecken och så "apport" förstås. Jag testade samma sak och Mika fattade direkt, eftersom hon är så van att läsa kroppsspråk från agilityträningen föll det sig ganska naturligt för henne och jag kände att vi direkt tog ett stort steg framåt i den träningen. Jag har tänkt att köra mycket freestyleträning nu fram till tävlingen nästa helg, sedan ska det satsas på lydnad och agility parallellt och förhoppningsvis kommer jag kunna starta i eliten i oktober.


Mika sneglade längtansfullt mot agilityplanen så fort hon fick chansen.

Kommentarer
Postat av: Anna @ Rocktassar

Hej!

Hittade hit för att jag såg en video på er på YT! Ett jättefint klass II-prgoram i freestyle! :D

Ska debutera klass II själv nu och sitter och letar andra klass II-videor för att se nivån lite :) Blev jätteinspirerad och imponerad av ert!



Ha det fint!

Mvh Anna

2011-08-08 @ 12:44:24
URL: http://rocktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0