NM-medaljer!

Medan jag och Mika roade oss i norra Sverige har Rikard och Lova först varit på landslagsläger, sedan tävlat Nordiska mästerskapet i Finland. På lördagen var det vanliga officiella tävlingar och Lova kom trea resp. fyra i agilityklasserna, helt klart resultat att vara nöjd med i den hårda konkurrensen. På söndagen var det dags för själva NM och Katta och jag följde loppen live via mobilen. Först ut var hoppklassen, Lova nollade och gick in på en femteplats, det resultatet slogs ihop med nästa klass och även där gick Lova felfritt. Med sex felfria svenska smallhundar i mål efter de två första klasserna stod det klart att Sverige tagit lagguldet!



Inför den individuella finalen tog man med sig resultaten från de två tidigare klasserna, Lova hade då 0 fel och en tid som så långt räckte till en tredjeplats. Med omvänd startordning blev det riktigt spännande när det bara var top 3-hundarna kvar. Tyvärr fick Lova 5 fel på A-hindret och vinstchansen var borta, den finska hunden som låg tvåa diskade sig och så gjorde även svenska Maja som ledde. Slutligen stod det klart att hundens som legat fyra inför finalen vunnit guldet, Lova slutade på en hedrande bronsplats.



Med sig hem fick Rikard och Lova alltså två NM-medaljer, ett lagguld och ett individuellt brons!

Kommentarer
Postat av: Gun

JätteGRATTIS Till Lova och Rikard! Än kan den lilla damen med sin superduktiga förare.

2011-08-15 @ 21:41:32
Postat av: Michaela

Grattis Rickard och Lova. Vilka vinstmaskiner ni är i er familj :D

Japp, lammet är virkat av mig.. Jag började virka under graviditeten och jag är fast, det är så kul.. Nästa projekt är nu mössor till familjen.

2011-08-15 @ 23:49:10
URL: http://hundrelaterat.blogg.se/
Postat av: Malin

Stort grattis Rikard och Lova till NM-medaljerna, imponerande!!

2011-08-17 @ 16:43:13
URL: http://www.haggesta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0