T.G.I.F

Hoho? Här var det tomt. Bra eller dåligt? Antagligen bra för det betyder nog att jag har annat för mig än att sitta framför datorn och glo. Som igår, då hade vi träningstävling i agility på klubben. Mika fick innan det ett rejält lydnadspass, allt gick bra utom apporteringen med dirigering, hon irrade och snurrade när jag försökte skicka ut henne, misstänker att hon kan ha varit lite trött i huvudet då, för innan hade vi gjort ihoplänkade rutskick, hopp-apport, platsliggning och sittande, och några delar ur dumrutan. Agilityn då, den gick både bra och dåligt. Vissa delar gör hon väldigt bra och ibland förstår jag mig inte alls på henne, som långhoppet, det fick hon någon hangup på igår och sprang brevid massor av gånger, när hon väl tog det hoppade hon snett över. Vi byggde upp två hoppklassbanor, jag körde båda 2-3 gånger och vi kom inte runt felfritt en enda gång. Vägen till en nolla känns just nu låååång.

Ikväll åker vi och husbilen till Sala, på lördagen tävlar Lova och söndagen Mika. Även Saga är faktiskt anmäld till hoppklass 1 på söndag, men jag vet inte om hon kommer att starta, egentligen är hon inte alls redo. Kanske får hon gå in, öva startritual och ta några hinder, vi får se.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hade jag inte haft kurs igår hade jag varit hos er och träningstävlat. Kul initiativ att ni har flera kvällar med träningstävlingar!



Ses i Sala imorgon, och lycka till på söndag!

2011-08-26 @ 11:13:57
URL: http://www.elegantdogs.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Sådär är Juno också. Vissa dagar kan hon allt och andra ingenting och jag förstår inte skillnaden!

2011-08-26 @ 13:53:54
URL: http://www.pinneliv.se
Postat av: Henrietta

Hittade till din blogg idag och inser att jag måste börja följa den. Har nämligen också en liten tjej som heter Mika. Vi drömmer om att börja tävla agility men har lite hinder på vägen, men vad peppad jag blev av att höra hur dom ropar upp Mika som startande. Nästa år hoppas jag att vi är ute och tävlar också!

2011-08-26 @ 23:04:57
URL: http://harrymedhundarna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0