Filmad ridhusträning

Idag var vi och tränade i ridhuset för andra gången. Mika fick vara med lite mer idag och körde nog mer agility än hon gjort sammanlagt i hela sitt liv. Tidigare har vi bara testat tre, kanske max fyra hinder i följd, nu fick hon köra upp till 7-8 stycken. Gissa om hon var lycklig. Fint skötte hon sig också, ett par pinnar rev hon mest när hon får springa på låga höjder, då bryr hon sig knappt om att hoppa ibland. Jag trycker inte på henne någonting utan låter henne jobba i lugn och ro och försöker vara ganska tyst, Mika lyhörd och det känns som att hon alltid jobbar för att göra rätt. Jag ser på filmerna att hon är väldigt vid emellanåt, men det beror säkert till stor del på att jag inte jobbar henne särskilt mycket i svängarna heller, utan låter henne bara mjukt följa mig. Hon är smidig och lätt, så att hon kommer att lära sig att vända tight och fint är jag övertygad om.


Kommentarer
Postat av: Britt

Vad duktiga ni är! Det syns verkligen att Mika tycker att det är roligt. Känns som ni är ljusår före oss i träningen. Här har vi (läs jag) tappat inspirationen så det blir inget tränat alls. Känner att det räcker med 2 hundar att träna under ridhussäsongen. Jag får ta tag i det igen när våren kommer.

2011-01-30 @ 22:31:11
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol
Postat av: Helene

Oj vad ni är duktiga!!!

2011-01-30 @ 23:41:24
URL: http://Helene.pudelbus.com
Postat av: Cili

Vad fint hon går, blir en snabb en på banorna :D

2011-01-31 @ 19:33:13
URL: http://www.cili-blomgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0