Klädparty

Igår var jag på ett så kallat klädparty, det finns massor av företag som erbjuder barnkläder via hemförsäljning, igår var jag dock och tittade på ett för mig helt nytt märke. Som jag förstod det hade de funnit i Sverige i 1,5 år och man kunde bara köpa deras kläder via webshopen eller på just sådana här klädpartyn.



Märket hette PompDeLux och skiljer sig ganska mycket från de kläderna jag tidigare har sett via hemförsäljning. Överlag gillade jag dem, många av barnplaggen var sådana som jag själv skulle kunna tänka mig att bära om de funnits i vuxenstorlek. Celine är rätt kräsen med vad hon har på sig, det får inte vara för hårt och obekvämt, som jeans. Helst vill hon inte ha vanliga byxor överhuvudtaget utan bara tights och strumpbyxor. Kortärmade tröjor går bättre än långärmade och klänning smäller högst. Det fanns många fina klänningar och tunikor, de flesta nästan "för fina" för att gå till dagis i tycker jag. Färgerna var dova i puderrosa, petrolblå, beige, grå, svart och vitt. Det gillar jag som en skön kontrast till alla extremt färgglada och mönstrade barnkläder jag har köpt genom åren.



Vad köpte jag då? Svar ingenting! Det är nog första gången det inträffar och jag känner mig nästan lite duktig ;) Jag hade mer eller mindre bestämt mig för några basplagg jag trodde kunde passa Celine, räknade ut slutsumman med frakt och blev helt plötsligt snål, det kändes inte värt pengarna även om kläderna verkligen inte låg på några överpriser. De plaggen jag tittade (strumpbyxor och en tröja) på kunde jag lika gärna köpa billigare på H&M. En trevlig stund och lite fika blev det iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0