Trasig tass



Igår var jag ute en stund på förmiddagen och tränade lydnad med Mika på gården. Snön och isen har smält undan där så asfalt täckt av grus har kommit fram. Jag tänkte inte så mycket på det och hon gjorde fina rutskick och några apporteringar. Vid lunchtid mötte jag upp Katta med alla hundarna och vi gick en långromenad. Mika sprang som vanligt lös på gångvägarna och först när vi kom in i skogen där det låg snö kvar upptäckte vi att det blev små blodfläckar på marken. Kollade direkt Mikas tassar och såg att ena trampdynan hade slitits så mycket att det gått hål. Vi vände och gick hemåt för att plåstra om henne. När vi tvättat av tassen visade det sig vara ganska ytligt, som ett skrapsår ungefär och jag satte på en gammal barnstrumpa så att hon ska låta bli det.



Mest ledsen var Mika igår kväll när vi åkte till ridhuset. Tanken var att träna agility, men hon kunde förstås inte vara med. En plastpåse över strumpan och tassen gjorde att hon iallafall kunde göra två platsliggningar och några fjärrskiften, ridhusunderlaget är ju väldigt mjukt och torrt. Jag (och framförallt Mika) hoppas tassen är så bra att hon kan vara med på ridhusträningen på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0