Joker hos veterinären

Vår äldsta hund Joker har varit lite skröplig ett tag, men ändå pigg och glad så vi har inte oroat oss nämnvärt. I måndags tyckte vi att han plötsligt blev sämre, han verkade ovanligt stel och lite vinglig, framförallt verkade han ha dålig koll på sin bakkropp. Jag ringde och fick en tid hos veterinären och där var vi igår. Hon verkade inte särskilt positiv, men vi hade bestämt oss för att göra vad vi kan så länge han inte lider förstås. Därför tog hon en mängd blodprov och vi bokade upp en tid för röntgen till på måndag. Vi åkte hem och visste väl varken mer eller mindre än innan. Nu går Joker bättre igen men jag tycker han verkar oroligare än vanligt och lite rastlös, han har svårt att finna ro och går lite planlöst längs väggarna här hemma. Ikväll har han dessutom kräkts flera gånger, men har god aptit. Jag vet att han har nedsatt njurfunktion och äter specialfoder för det, men just det här disorienterade och lite oroliga får mig att fundera på hur det står till med levern. Vi har haft en valp med en medfödd levermissbildning och hon betedde sig precis så. Vi får se vad de säger på måndag.


Kommentarer
Postat av: TUMADRE - ensamstående mamma till två

Tack för din kommentar - klart han blev min, min lille son! ♥



Tråkigt att de bara tog gruppfoto. På mitt jobb har vi slutat med portättbilderna på traditionellt vis. Vi har drop in i två eftermiddagar, då föräldrarna själva får ta barnen till fotografen som håller till i förskolans lokaler. Det låter oss pedagoger arbeta i barngrupp som vanligt och föräldrarna är i överlag nöjda med att de får vara med. Många gånger är man kanske rädd att kläder hinner bli smutsiga innan fotograferingen, men detta sker i samband med hämtning och då har föräldrarna ofta med sig ett finare ombyte . Kanske du kan föreslå det på ditt barn förskola? Föräldrarnas åsikter och inflytande är av stor vikt i vårt arbete!

2011-10-20 @ 21:11:24
URL: http://tumadres.se
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Usch, tråkigt att gammelgubbel är dålig :(



Kikade in på hundaktiv, och får gratulera till finfina resultat i HTM och freestyle! GRATTIS! Körde ni samma klass III-program som i Boden? Är ni SM-kvalade? Vore kul att få se er på SM i december :)

2011-10-21 @ 20:16:20
URL: http://tomik.se
Postat av: Jenny

Hoppas fina lagkompisen Joker kryar på sig!

Pussar från Alice<3

2011-10-22 @ 20:42:03
URL: http://jennystjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0