Vallningskurs



Torsdag och fredag har jag och Mika gått vallningskurs för Peter Nilsson igen. Jag hade lite lätt ångest innan, då vi tränat pinsat lite vallning sedan förra kursen för honom och de få gånger vi har varit iväg har det gått rätt dåligt. Fick krypa till korset direkt och sa som det var och att jag inte hade någon aning om hur Mika skulle vara. Lyckligtvis har hon varit jätteduktig och faktiskt gått långt mycket bättre än jag vågat hoppas på. Vallning har tidigare oftast haft effekten att göra mig på dåligt humör och känslan av att vara värdelös. Med Peter är det annorlunda, jag älskar att han är så lugn och pedagogisk, han förklarar bra och stärker mig när jag är osäker. Sista rundan igår kändes så himla kul äntligen vallade vi, på riktigt, som ett team. Mika är som alltid en lättarbetat, bussig och rolig hund. Härlig känsla!


Systrarna håller koll

Kommentarer
Postat av: Britt

Vad glad jag blir att du tycker att det är kul!! Det kommer förhoppningsvis att bli ännu roligare vartefter ni lär er mer och mer.

2011-10-15 @ 18:18:21
URL: http://www.brittp123.wordpress.com
Postat av: Mette

Låter som jag skall gå kurs för Peter, blir också alltid deprimerad efter att ha gått kurs för olika folk.

2011-10-16 @ 20:05:24
URL: http://mette.ozzy.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0