VM första dagen

Så var första dagen på VM över, jag har suttit som klistrad framför datorn ocgh bara lämnat när det varit absolut nödvändigt eller i pauser. Hundarna och barnet lät jag springa av sig på fotbollsplanen i banombyggnaden. Kanske inte toppar listan över deras roligaste dagtar, men nu kollar den tvåbenta på Nalle Puh och äter chokladboll och Mika har fått sig ett träningspass på lugnet börjar lägga sig.

I large gick ingen svensk hund felfritt, i small gjorde Richard och Lova en nolla som räckte till en sjundeplats såhär långt. Helt fantastiskt roligt, vi som var lite oroliga över att hennes tider inte skulle räcka i år då hon börjar bli gammal och har tappat en del tryck under säsongen. I medium nollade Mazli och Scilla, vilka placeringar de ligger på såhär långt har jag inte riktigt koll på, men mellan 20-25 skulle jag gissa på.



Utöver de individuella hoppklasserna körde de agilitylagklassen för small idag. Zimba nollade, Lova rev muren och Sune fick fem fel på A-hindret, tyvärr 10 fel totalt alltså, blir nog svårt att hämta upp. Imorgon avgörs lagloppen och på söndag de individuella finalerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0