Vinst och första pinnen!

Nyss hemkomna från Kungsör och två dagars tävlande kan jag nöjt konstatera att Mikas lite stressade och dåliga attityd förra helgen inte alls visade sig denna, tvärt om. Hon har varit väldigt trevlig att köra med. Igår tyckte jag att vi hade lite stolpe ut, två bra lopp med små missar, i agilityklassen fokuserade jag så mycket på slalomingången att jag tryckte henne brevid hindret före och i hoppklassen placerade jag mig illa och täckte slalomingången så hon gick in i port två.

Idag började hoppklassen, en bana med lite knepig början och rejält upplopp på slutet, jag valde flera bakombyten vilket resulterade i en lite vinglig start med slutet tog hon så himla bra! Känns skönt då vi jobbat extra mycket med släpp på slutet nu senaste tiden. Tiden visade sig räcka till vinst och Mikas första uppflyttningspinne!



Agilityklassen kändes svår, med flera fällor och en knepig vinkel upp på balansbommen. Jag gillar agilityklasserna bäst, tycker om detaljerna med balanshindren och de loppen känns alltid mer samlade. Mika gjorde ett jättebra lopp, betydligt stabilare och säkrare än hoppklassen, tyvärr missade hon ett hopphinder precis före balansen, kanske var det jag som tryckte förbi henne för att mjuka upp svängen inför balansuppgången. Vi körde på och blev förstås diskade.



Summan av det hela är att jag känner mig jättenöjd med Mika, hon startade allra först i lördagsmorse och gick ut i sista klassen idag, trots långa dagar lyckas hon fokusera och prestera, helt fantastiskt!

Ps. Saga debuterade också i helgen, men det tar vi en annan gång ;)

Kommentarer
Postat av: Annika Nygren

Grattis till Mikas pinne.

Jag ÄR nyfiken hur det gick för Sagotrollet. Lillebror var på utställning och blev BIR valp.

Vi hörs Kramar till er alla från oss alla

Annika

2011-09-04 @ 21:02:22
URL: http://topshells.se
Postat av: Theresé

Jätte Grattis till pinnen! Jäklar va de går =) =)

2011-09-04 @ 21:20:52
URL: http://www.stis.se
Postat av: Sandra

Annika - Saga tyckte det var helfestligt att tävla och sprang som en galning, tyvärr brevid en massa hinder, så det blev disk i båda loppen ;)

2011-09-05 @ 12:23:36
URL: http://www.villemo.se
Postat av: Annika Nygren

OK tack vet att hon e galen ;) kram

2011-09-05 @ 21:06:27
URL: http://topshells.se
Postat av: Eva

Järnvägar Sandra, hej vad det går undan! Grymmebra! Grattis!!!

2011-09-12 @ 10:10:50
URL: http://seglinge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0