Effektiv söndag

För tidigt imorse ringde Rikards väckarklocka, han skulle upp och tävla lag i Kista. Celine och jag hade bestämt oss för att stanna hemma, sova ut och sedan ta tag i sådant man sällan hinner. Vi gick upp runt nio, åt frukost och gick sedan ut, hela förmiddagen spenderades med att jag rev balkongen på baksidan som ska bli altan i markplan. Räcket var redan borta, men allt trallvirke på golvet och de tvärgående balkarna under fick jag med hjälp av en kofot bort. Runt lunch kom Rikards föräldrar med släpvagnen, vi tog en fika sedan körde de bort alla plankor. Solen gassade och det var så skönt ute att jag inte hade någon lust att gå in, planterade om några blommor och satte jordgubbsplantor i en pallkrage på tomten. Det ska förhoppningsvis bli vårt lilla jordgubbsland. Fortsatte på framsidan av huset och städade ur förådet medan Celine lekte i sandlådan på gården och ritade med sina gatukritor på asfalten. Kände mig så duktig och effektiv och till slut gick jag in för att sätta upp taklisterna i köket, Celine hade precis somnat i vagnen och jag kunde spika ostört. Rikard kom till eftermiddagen, laget kom tvåa i agilityklassen och diskade sig i hoppklassen. Vi käkade lite ute i det vackra vädret och stack sedan till Barkarby, tanken var att kolla på Bauhaus efter trappan vi ska köpa till baksidan, men vi slank som vanligt in på några andra affärer också, det blev dock bara en skjorta till mig. Nu ikväll har jag tagit tag i ytterligare några måsten, ordnat med deklarationen (jobbigt när man sålt bostadsrätt...) betalat räkningar och fixat med papper till kommunen angående Celines dagisplats, hon har nämligen fått erbjudande om att flytta till dagiset som ligger så nära oss att jag kan se om hon är ute på gården från vårt sovrumsfönster. Helt plötsligt känns allt lite lättare när några saker man skjutit upp är avklarade. Imorgon är det måndag, hoppas det fina vädret håller i sig så blir jag ännu gladare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0