Klä granarna?

Idag är jag ledig, men inte blev det någon jättelång sovmorgon för det. Kände mig rätt hängig när klockan ringde så jag hade gärna legat kvar en stund till. Strax innan nio lämnade jag Celine på dagis för att sedan själv åka till Jakobsberg där jag hade tid klockan tio för att fixa naglarna. Passade även på att kolla lite i affärerna efter julklappar innan jag åkte hem och hämtade dottern. Vi köpte ju en gran och ställde på altanen i söndag, men varenda kväll den här veckan har det varit så kallt, mörkt och regnigt att ingen har haft någon vidare lust att sätta ljus i den så idag ska vi göra det. Celine klädde julgranen på dagis igår och berättade uppspelt om det så hon kommer att bli glad. Funderar även på om man skulle ta fram plastgranen till vardagsrummet redan nu, annars brukar vi vänta till lucia, men i helgen är vi borta eftersom det är Stora Stockholm och NM i Älvsjö. Jag är inte en sådan som vill vänta till typ dagen innan julafton med att ta fram granen, hellre lite för tdigt så man riktigt hinner njuta av den och känna julstämningen. Efter jul däremot vill jag gärna ta bort allting ganska omgående, efter nyår känns hela julgrejen överspelad och jag är trött på glitter och tomtar och vill helst sätta upp vårgardiner och ha tulpaner i fönstret direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0