Ny spishäll!

Som jag skrev för ett tag sedan råkade jag spräcka vår åtta månader gamla spishäll när jag skulle vara duktig och baka. Surade lite över att vi var tvugna att slänga ut flera tusen i onödan tills en person frågade om det inte borde gå på garantin. Jag hade inte ens funderat på det eftersom jag själv orsakat skadan, men tänkte att det kunde vara värt ett försök. Träffade en mycket sympatisk kille i butiken som direkt tog mitt parti och förklarade att dessa hällar ska klara att man typ tappar en kastrull på dem och han trodde att det kanske varit någon spänning i glaset på vår. Så himla skönt att ha det ur världen. Igår åkte vi in med den gamla och hade en ny med oss hem och nu ikväll är den på plats. När vi ändå var i Barkarby passade jag på att köpa en mysig morgonrock till Celine, det får nog bli en julklapp, något mjukt paket kan hon väl få. Jag är så sugen att handla mer julklappar, kanske nästa vecka om jag är ledig.

Nu har valparna fått identiteter i och med att uppfödaren har skickat in registreringspapprena på dem, alla valpar (utom Annas) heter något som börjar på J och det har fått mig att fundera mer på namn, kanske kan Jen vara ett bra namn på min valp? Vad tycker ni låter bäst Kim eller Jen? Kanske rent av andra förslag? Jag är så nyfiken på vilken som kommer att bli min, känns som att det står mellan två av tikarna, Anna verkar redan såld på den sistfödda tjejen. Femman var min favorit redan från första fotona jag såg, jag gillar symetrin och det klassiskt tecknade och hon var "perfekt". Efter att jag träffade dem i söndags så blev jag väldigt förtjust i kragfläcken. Jag har ju redan två tefärgade här hemma, kanske är det min grej? Att skilja dem åt personlighetsmässigt kändes omöjligt när jag träffade dem, men det är klart att personligeter och egenskaper kommer att skilja dem mer åt ju längre tiden går. Ska bli kul att se dem på lördag igen.


Är det någon av dem som är Kim/Jen?


Kommentarer
Postat av: Theresé

Så söt bild.. Tyckte också det var ursvårt o skilja dem åt personlighets mässigt. Blir spännande o se vilken man får hem =) Jen är ett namn jag gillar mycket. Men Kim tycker jag är lite fränt =) Svårt val. Vi syns på lördag

2009-12-03 @ 18:53:08
URL: http://www.stis.se
Postat av: Åsa och toktassarna

Tja, jag hade föreslagit Joss om jag hade vunnit namntävlingen så jag föreslår att du ska välja valpen som heter Joss :) Lyssna lite på Joss Stone, finns säkert på Spotify!

2009-12-03 @ 21:21:27
URL: http://toktassarna.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0