Skinnjackan del två

Kollade mobilen tio i åtta och såg att jag fått ett SMS. "Ditt paket från Ellos finns att hämta ut på ICA". Shit, tio i åtta, butiken stänger om tio minuter och jag ska vara borta hela helgen. Måste hämta jackan. Nu. På med kläderna och ut till moppen som givetvis skulle trilskas, den verkar inte gilla kyla och regn. Till slut fick jag igång den och såg att bensinmätaren visade på tom tank. Det fick bära eller brista och jag gasade iväg. Glömde såklart vantarna och det kändes som att fingrarna hade trillat av halvvägs. Ett par minuter i åtta stormade jag in på ICA som om det gällde livet och hämtade mitt paket. Ut till moppen igen som fortfarande var på dåligt humör och vägrade gå igång med elstarten, fick fart på den med kicken. Något ryckigt tog jag mig hem, provade jackan och konstaterar att det kanske inte är min finaste jacka, men den är lätt värd en femhundring. ICA stängde för övrigt klockan nio. Slutet gott allting gott. Nu Idol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0