Summering av första dagen på mässan

Sitter hemma hos mina föräldrar nu, jag framför datorn, mamma kollar på dansbandskampen, Celine far runt som en galning och pappa är och flyger radiostyrt i någon sporthall. Alla har vi olika intressen ;) Thea och jag tog tåget imorse och allt gick bra, himla smidigt att det går raka vägen till Älvsjö, sedan någon minuts promenad till entren bara. Första loppet, hoppklass gick urdåligt för Thea, hon påverkades negativt av miljön som är ganska stökig på mässan och vägade på muren, kom då på att hon faktiskt aldrig sett en mur. Efter de missen blev hon låg och jag valde att avbryta och bara köra i mål. Lova styrdes galet redan på fjärde hindret av Rikard och tog fel tunnelingång. Snopet. Vi tog en sväng i mässhallarna och jag köpte både vanlig apport och en metallapport, nu ska det tränas lydnad med Kim :) Lite andra småsaker blev det också, som leksaker, hundtugg och en ny klicker. Tyckte att försäljningen var mycket sämre och framför allt mindre än tidigare år, typiskt när jag faktiskt hade tänkt handla lite extra i år. Tävlingarna drog ut långt på tiden och jag bestämde mig för att åka hem vid 18.30. Thea kändes änndå så trött och jag var ganska less jag med, så vi struntade i sista starten. Rikard stannade för att köra agilityklassen och just nu sitter jag och kollar liveresultaten, han ligger tvåa, tre ynka hundradelar efter ledaren... Jag pratade med honom alldelles nyss och han var såklart väldigt glad över att få sätta ett bra lopp inför morgondagen, placeringen är nog egentligen oviktig, det som betyder mest är att ha den bra känslan i kroppen. Klockan 9.00 imorgon är det invigning sedan gäller det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0