Agilityträning

Vi började söndagsmorgonen med att åka och träna med Thea och Lova, Joker och Celine blev lämnade hos Rikards syrra. Tyvärr  är det isigt nästan överallt på klubben och över det har det lagt sig ett tunt snötäcke så det är svårt att se exakt vart man kan springa uan att slå ihjäl sig. Vi hittade en bit mellan två planer med lätt nedförsbacke som verkade okej, tyvärr var det så trångt att bara några få hinder fick plats, vi prioriterade platta tunneln och slalomen som Thea behöver träna mest på. Nu har vi kommit så långt att om jag viker tunneln så att det blir som en liten gång så tar hon den utan att man hjälper till och lyfter. Jag märker att hon ibland bromsar lite in, istället för att trycka på lite extra och få upp den, vi kör växelvis med att hon får kämpa och ibland få lite hjälp, belöning med boll efteråt. Slalomen går framåt, hon är fortfarande säkrare i vänsterslalom trots att jag tycker att jag tränar båda lika mycket, oftast kör jag inte hela ännu, då hon behöver jobba upp fart och motivation. Efter träningen gick vi elljusspåret vid Lejondalssjön, en fin väg som vi ofta gick förr när vi bodde i Bro, nu blir det nästan aldrig av. Nähäpp, målarfärgen kallar...


Kommentarer
Postat av: Anna

Härlig fart i slalom!!!!!!!! Ska bli så skoj att följa er. Ilas premiär blir Tranås - har du spikat Theas?

2009-02-01 @ 19:55:01
URL: http://pudelbus.com/
Postat av: Ina - en nybörjares agilityblogg

Haha, jag skulle vara glad om min hund svängde mellan två pinnar ;) men vi jobbar på det :) tycker det ser ut som om din hund är på gång i alla fall :)

2009-02-01 @ 23:19:31
URL: http://agility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0