Bänkskivan

Här kommer följetongen på bänkskivan jag skrev om i förra inlägget. Efter att jag hämtat Celine på dagis dag vid två tog jag tåget till Barkarby och kikade lite innan jag mötte Rikard på IKEA. Kök var givetivs det som vi planerade att spana in och av erfarenhet gör man det klokast en vardag, en torsdag visade sig vara alldelles perfekt, fler anställda än kunder på köksavdelningen. Tyvärr visade det sig att det var 5-8 veckors leveranstid för att få en bänkskiva med egna mått, det var ju inte riktigt vad vi hade räknat med. Nu har vi bestämt oss för att vi får göra allt vi kan klart innan vi åker, alltså byta golv och innertak, måla alla väggar och montera upp alla skåp. Det som vi måste vänta med blir ju spishällen och diskhon som ska vara nersänkta i bänkskivan. Inte lyckades vi bestämma oss för vilken bänkskiva det blir heller, men vi hade ändå inte exakta mått med oss så vi får åka tillbaka och beställa den i helgen, nu blev det ju ändå inte så bråttom eftersom vi omöjligt kan hinna klart innan vi åker iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0