Dekorplasten del 1

Jag hittade allt jag behövde på Coop Forum, till och med dekorplast! Direkt när jag kom hem (Celine somnade lägligt nog i vagnen typ fem minuter innan vi var hemma) började jag rita och klippa.



Jag hade egentligen tänkt att bara göra väggord, men kom på att ett par moln på Celines rosa fondvägg skulle bli fint, så jag började med att skissa upp några sådana. Lätt som en plätt. Sedan kom det jobbiga, att klippa ut ord i skrivstil var ingen barnlek. Mitt i alltihopa skulle vi dessutom åka till Byggmax och köpa tak till köket. Sedan hade vi bestämt att vi måste till IKEA för att få lite hjälp med köksplaneringen och när klockan blivit så mycket att de som jobbade i affärerna höll upp dörren för att bli av med oss, fann vi ingen annan utväg än att ta en kebab på vägen hem. Nu har jag sedan vi kom hem klippt och fixat och nu, snart elva på kvällen är första väggorden klara. Kanske lite trist text, men det visade sig att de var jättelätta att ta ner (ja, jag fick sätta om dem typ hundra gånger för att få det rakt, trots att jag använde vattpass...) så vill vi ändra sedan är det enkelt gjort. Nu ska jag baka kladdkakan.


Texten i vår trappa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0