Kramsnö

Har precis varit ute med hundarna och Celine. Vi tog den backigaste vägen i skogen längs vattnet, hade någon ambition om att det vore bra om jag tog den jobbigaste vägen med tanke på att jag käkade kebab igår. Det skulle jag inte ha gjort, åtmintone inte i kramsnö. Hjulen på vagnen blev större och större för varje varv de snurrade och vagnen gick trögare att putta framför sig för varje meter. Med jämna mellanrum fick jag stanna och sparka bort snön från hjulen och i nedförsbackarna lurade is under det vita täcket som gjorde att jag fick glida ner på fötterna med bromsen på vagnen i. När jag kollar ut nu snöar det om möjligt ännu mer än vad det gjorde när vi promenerade. Celine somnade ganska omgående efter att vi kom in, helt perfekt då Rikard kommer hem tidigare idag och vi tänkte åka och bada allihopa. Ett par repor i motionbanorna ska jag försöka få till också.

Imorgon ska jag jobba lite extra, skidskokälke och matsäck blir det, så mysigt! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0