Lunch på stan och träning

Det är vad vi har hunnit med idag. Celine fick vara ledig från dagis och vi åkte in till stan för att träffa en kompis. Vi lunchade och kollade lite i affärer, Cattis är en gammal kompis som jag tyvärr träffar alldelles för sällan, trots det tycker jag alltid som att det känns som att vi precis träffats när vi ses, tiden står typ stilla fast det händer massor i båda våra liv. Fick massor av konstiga flash-backs från våra äventyr i trettonårsåldern när jag stod och väntade på henne. Vi delar så himla många minnen, alla dagar i stallet, ridlägrena, somrarna på landet, snack hela nätterna när vi sovit över hos varandra. Och Böldas, ingen annan kommer att förstå vem Böldas var. Det var så kul att ses Cattis, kram på dig och lycka till nu framöver med det som väntar, vi tänker på dig :-)

Nu ikväll var vi iallafall och tränade, men med facit ihand önskade jag att vi aldrig åkt. Det hade börjat snöa, var kolsvart och hal blötsnö täckte planerna. Thea hade glömt hur man gjorde slalom och ville knappt springa på det slaskiga underlaget. Blä! Jag tänker inte sätta min fot på klubben förrens det är barmark igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0