Resumé av dagen

Hela dagen har jag varit utan nät och större delen även utan ström. Anledningen är förstås köksrenoveringen som pågår en trappa ner. Rikard, hans pappa samt min har dragit om ström typ hela dagen och under tiden har vi tjejer (=jag, min och Rikards mamma + Celine) servat med mat, varit ute på promenad med hundarna på isen och köpt ugn, spishäll och fläkt på Bauhaus. Min nattbakade kladdkaka har även provsmakats och ärligt talat tycker jag inte att den var så fantastisk som det beskrevs i receptet. Konsistensen var kanon, smaken helt okej, men jag tycker det blev för mycket med nougattäcket, kände mig nästan spyfärdig hela eftermiddagen av en ynka bit. Fördelen är ju att man inte äter så mycket av den :-) Och ni som har följt min blogg vet ju att jag försöker äta lite mer av det nyttiga och lite mindre av det onyttiga. Resultatet har väl varierat, jag tycker att det fungera bra i veckorna när jag jobbar. Där serveras bara nyttig mat och frestelserna är obefintliga. På helgerna får jag alltid känslan av att jag är värd lite extra och att jag vill lyxa till det lite, varför ska det alltid innebära en massa socker?


Kommentarer
Postat av: Petra

Aha när planerar ni att åka till Thailand? Dit skulle jag gärna åka igen men kanske inte just nu...

Vi hade köpt en toa tidigare men idag inhandlades handfat, blandare, spegelhylla samt så bestämdes det vilka skåp vi ska ha. 5 h i affärer räckte dock inte till för att köpa allt som fanns på vår lista utan det får bli kompletteringar nu i veckan. Karl jobbar ju i Järfälla och kan stanna och shoppa på vägen hem.

2009-02-21 @ 20:28:17
URL: http://www.petrasbc.se.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0